Σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Κρητικό Σπίτι, με περισσότερους από 250 προσκεκλημένους ομογενείς αλλά και εκπαιδευτικούς, ύστερα από δημόσια πρόσκληση της Γενικής Προξένου κ. Άγη Μπαλτά στον ομογενειακό Τύπο, βρέθηκε η Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Φώφη Γεννηματά την Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου(11) στην Αστόρια της Νέας Υόρκης.
Στην εκδήλωση αυτή, που ουσιαστικά ήταν και το κλείσιμο της πρώτης επίσημης επαφής και επικοινωνίας που είχε η Φ. Γεννηματά υπό την νέα ιδιότητα της ως αναπληρώτριας υπουργού παιδείας με τομέα ευθύνης της την ελληνόγλωσση παιδεία των Ελλήνων του Εξωτερικού, η υπουργός είχε την ευκαιρία να ακούσει υπομονετικά τις απόψεις, τις σκέψεις τους, προβληματισμούς, τα αιτήματα αλλά και τις προτάσεις των ομογενών αλλά και των εδώ αποσπασμένων εκπαιδευτικών.
Την εκδήλωση άνοιξε με μικρό χαιρετισμό ο Γενική Πρόξενος κ. Άγη Μπαλτά η οποία αφού καλωσόρισε την υπουργό και τους ομογενείς έδωσε τον λόγο στην Υ/Υπουργό.
Κατά την διάρκεια της 2ωρης εκδήλωσης η κ. Γεννηματά αφού στην εισηγητική της τοποθέτηση ανέπτυξε εν τάχει τις θέσεις και τον προγραμματισμό του υπουργείου εν όψει της κατάθεσης του σχετικού νόμου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, που ήδη βρίσκεται σεδημόσια διαβούλευση είχε την υπομονή να ακούσει τις θέσεις, τις διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών αλλά και τις προτάσεις των ομογενών. Αίσθηση προκάλεσε η αποστροφή του λόγου της κ. Υπουργού η οποία μεταξύ άλλων πολλών που είπε –κινήθηκε μια στο σφυρί και μια στο αμόνι τηρουμένων των αναλογιών- ότι «δυστυχώς οι έλληνες ενώ ως μονάδες μεγαλουργούν και έχουν να επιδείξουν τεράστια ικανά και θαυμαστά επιτεύγματα αντιθέτως ως συλλογική δύναμη δεν έχουν να επιδείξουν τίποτα απολύτως! Δεν έχουμε ούτε lobby ούτε ισχυρή ομάδα που μπορεί να δουλεύει συλλογικά. Για αυτό σας καλώ σήμερα να εργαστούμε όλοι μαζί να δουλέψουμε συλλογικά για την υπόθεση που λέγεται ελληνόγλωσση παιδεία.»
Το λόγο έλαβαν γονείς και εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εξέθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εδώ ζητώντας από την υπουργό «αν είναι δυνατόν να κόψει η κυβέρνηση από αλλού και να μη περικόπτει από την εκπαίδευση των ομογενών γιατί πρόκειται για εθνική υπόθεση» όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο γνωστό εκπαιδευτικός κ. Τριανταφύλλου οποίος όμως στην τοποθέτηση του έθεσε και μια σειρά άλλα ζητήματα για τα οποία δέχτηκε τις επιδοκιμασίες και το θερμό χειροκρότημα των ομογενών. Μεταξύ άλλων ο κ. Τριανταφύλλου τόνισε πως "είναι πρόκληση αν όχι μέγα σκάνδαλο να ζητάμε λεφτά από την Ελλάδα για την παιδεία ή άλλα ζητήματα ειδικά αυτή την περίοδο όταν η ελληνική κοινότητα είναι η πλέον εύρωστη οικονομικά. Μπορούν να βάλλουν λεφτά όλοι αυτοί οι πλούσιοι που έχουμε. Να τους ζητήσουμε να παρέμβουν στο ζήτημα αλλιώς σε λίγα χρόνια τα παιδιά μας και τα παιδιά τους δεν θα μιλάνε ελληνικά!» Τόνισε επίσης ότι "είναι ψευδαίσθηση να μιλάμε για οργανωμένη ομογένεια. Έχουμε αποτύχει είτε μας αρέσει είτε όχι. Οφείλουμε να βλέπουμε την αλήθεια για να οργανωθούμε καλύτερα και σωστότερα." Ο κ. Τριανταφύλλου έκλεισε με μια πρόταση την οποία κατέθεσε η οποία αφορά στην δημιουργία ενός παναμερικανικού εθνικού ιδρύματος για την διατήρηση και αναβάθμιση της ελληνικής παιδείας το οποίο θα χρηματοδοτεί κάθε ελληνική οικογένεια με 50$ το χρόνο. Χρήματα που θα πηγαίνουν για υποτροφίες, χρηματοδότηση ερευνών, συντάξεις εκπαιδευτικών ομογενών που δεν λαμβάνουν από πουθενά σύνταξη όπως καταγγέλθηκε αφήνοντας αιχμές για την Ιερά Αρχ. Αμερικής. Ο κ. Τριανταφύλλου κατέθεσε σειρά προτάσεων αλλά προέβη και σε καταγγελίες όπως επί παραδείγματι θεωρεί –όπως και 10αδες άλλες εκπαιδευτικοί στην Αμερική – εντελώς αντιπαιδαγωγική και παράνομη εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας την πρόταση του κ. Θεόδωρου Σπυρόπουλου για 3ημηνο σεμινάριο σε ομογενείς σε ειδικό πρόγραμμα σε γνωστό πανεπιστήμιο του Σικάγου και μετά να βγαίνουν να διδάσκουν τα ελληνόπουλα! Χωρίς παιδαγωγική κατάρτιση! Χωρίς προηγούμενη ειδική εκπαίδευση όταν σήμερα ένας εκπαιδευτικός απαιτείται να έχει τουλάχιστον 4ετή φοίτηση με επί πλέον προσόντα(master, PHD κτλ) για να προσληφθεί στην δημόσια παιδεία είτε των ΗΠΑ είτε της Ευρώπης. Στο ζήτημα αυτό η υπουργός παιδείας δεσμεύτηκε ότι θα το ερευνήσει και σίγουρα όπως χαρακτηριστικά είπε αν συμβαίνει κάτι τέτοιο θα ξανά δούμε αυτή την συμφωνία που υποτίθεται πως υπόγραψε το υπουργείο παιδείας δια του συντονιστή παιδείας του Σικάγου με το εν λόγω πρόγραμμα στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο.
Μια από τις τοποθετήσεις που η κ. Γεννηματά άκουσε επίσης με μεγάλη προσοχή ήταν αυτή γνωστής εκπαιδευτικού η οποία ζήτησε η ελληνική πολιτεία να δεσμευθεί με νόμο και συνταγματικά ότι δεν θα αφαιρεθεί η ελληνική γλώσσα από την ελληνόγλωσση παιδεία του εξωτερικού.
Ο Δημήτριος να δώσει τον μισθό του από την Ελλάδα για τους εκπαιδευτικούς της Ομογένειας!
Μεταξύ εκείνων που ξεχώρισαν και προκάλεσε αίσθηση, αμηχανία αλλά και την επιδοκιμασία σχεδόν όλων των παραβρισκόμενων για αυτό και καταχειροκροτήθηκε ήταν η τοποθέτηση του ομογενή και πατέρα παιδιού που φοιτά σε γνωστό σχολείο της Αστόριας Αλέξανδρου Μπαρμπαγιάννη όταν κατά την διάρκεια της τοποθέτησης του ζήτησε μεταξύ άλλων «ο επί πλέον μισθός που λαμβάνει ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος από την Ελλάδα –όντως σκάνδαλο σε τέτοιες εποχές – να διατεθεί για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών εδώ που είναι μισθοί πείνας! Την ίδια στιγμή που οι κληρικοί της Αρχιεπισκοπής λαμβάνουν τεράστιους μισθούς». Ο κ. Μπαρμπαγιάννης καταχειροκροτήθηκε από τους ομογενείς ενώ στην παράκληση της Γενικής Προξένου «να μη φέρνουμε σε δύσκολη θέση την υπουργό» η αίθουσα αντέδρασε με παρατεταμένο χειροκρότημα.
« θα θέλαμε να καλοσωρίσουμε την κ. Γεννηματά, φέρει μια βαριά κληρονομιά αλλά και η ίδια έχιε δώσει εξετάσεις. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους αποσπασμένους δασκάλους. Είναι η ψυχή της ελληνικής παιδείας εδώ. Είναι οι άνθρωποι που δίνουν ψυχή στην παιδεία μας. Είναι αυτοί που με πολύ λίγα χρήματα-μισθούς πείνας – κρατάνε την παιδεία μεταδίδουν τα ήθη τα έθιμα και τις παραδόσεις μας. Πρέπει να προσέξουμε πολύ η κυβέρνηση θα πρέπει να δει το ξανά το θέμα των αποσπασμένων αλλά και το ζήτημα της ανάκλησης των μουσικών. Οι μουσικοί προσφέρουν πολλά εδώ στην ομογένεια. Το παιδί μέσα από τους χορούς έρχεται σε επαφή και επικοινωνία με ένα άλλο πιο ευχάριστο τρόπο με τον πολιτισμό τα ήθη τα έθιμα και τις παραδόσεις μας. Οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί διότι θα πάθουμε ότι πάθαμε με τους παπάδες μας. Αν ο παπάς δε μιλά ελληνικά δεν υπάρχει συνέχεια. Βγάλανε τα ελληνικά από τις εκκλησιές και να τα αποτελέσματα σήμερα» τόνισε μεταξύ άλλων στην τοποθέτηση του ο δάσκαλος και πρόεδρος εκπαιδευτικών και πρόεδρος της Ομοσπονδίας του Σικάγου κ. Δημήτριος Γεωργακόπουλος. « Χρειαζόμαστε δασκάλους που έχουν γνώσεις. Που έχουν παιδεία και παιδαγωγική επιμόρφωση. Θα είναι λάθος μεγάλο να σταματήσουμε να έχουμε αποσπασμένους δασκάλους. Θέλουμε να ξανά δείτε το ζήτημα των αποσπασμένων. Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί είναι οι άνθρωποι που δίνουν και την ψυχή τους εδώ και τους οφείλουμε πολλά»
No comments:
Post a Comment